A lányom nem igazán rajong az édességekért, amit úgy igazán nem is bánok. De néha a mi sós családunkban is előfordul egy-két édesség, persze ezt is igyekszem zöldségekkel tuningolni.

Most, hogy Boróka két éves lesz, úgy döntöttem, itt az ideje egy kis ismerkedésnek a dióval is.

Találtam egy megfelelő répás kuglóf receptet, de nem igazán tetszett a fűszerezése, a finomliszt tartalma, a répa mennyisége...

Egyszóval neki álltam átalakítani a saját ízlésünkre.

Amíg a lányom aludt, gyorsan összedobtam a kísérleti darabot, és ébredés után azon melegében tesztre bocsájtottam a családban.

Az eredmény teljes győzelem!

Így bátran merem ajánlani mindenkinek akár elkészítésre, akár tovább variálásra. Én télen biztos újra gondolom, répa helyett egy kis sütőtökkel, mivel én nem igazán rajongok a sütőtökért. Nem árt néha a saját határaimat is feszegetni.

Hozzávalók:

kardamom, fahéj, ánizs, répás kuglóf1.JPG40 dkg Graham liszt

25 dkg sütőmargarin

20 dkg gyümölcscukor (lehet nyírfacukor is)

30 dkg finomra reszelt sárgarépa

4 tojás

10 dkg darált dió

1 kis pohár tejföl

10 dkg mazsola, kevés rumos vízbe áztatva

1 kávéskanál fahéj

1/2 kávéskanál kardamom mag őrölve

1/2 kávéskanál ánizs őrölve

1 csipet só

1 csomag sütőpor

 A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a csipet sóval, és félre tesszük. A margarint megolvasztjuk, közben a tojásokat elkeverjük a gyümölcscukorral. Lassan, keverés közben hozzácsorgatjuk az olvasztott margarint, majd beleforgatjuk a reszelt sárgarépát és a tejfölt is. Beleszórjuk a fahéj, kardamom mag, ánizs keverékét, majd beleborítjuk a beáztatott mazsolát is.

A nedves hozzávalók után jöhet a szárazanyag. A lisztes keveréket lassan, több részletben hozzáadagoljuk, és simára keverjük a tésztát.

A kuglóf formát kivajazzuk, és egy kevés liszttel kibéleljük.

Kanállal a formába adagoljuk a tésztát, és elegyengetjük benne

Az előmelegített sütőbe toljuk, és 180 fokon megsütjük. Nem mértem az időt, de kb. 50 perc kell mire szép lassan megsül a szilikonos kuglóf formában. Én többször ellenőrzöm a sütési idő vége felé egy hústűvel, és ha már nem ragad rá a tészta, akkor késznek minősítem.

Egy nagy tányérra borítom, és elméletileg hagyom kihűlni...gyakorlatilag a család azonnal, és forrón követeli a kóstolást, így csak a maradéknak van ideje kihűlni.

Ha  két év alatti gyerek van a családban, dió helyett őrölt mandulával készítsük el a kuglófot, mivel a dió, csak két éves kor felett szerepelhet a gyerek étrendjében, akkor is először csak sütve.

Jó kísérletezést!

Címkék: répa dió olcsó tejföl ánizs fűszernövény fűszer egyszerű kuglóf liszt fahéj kardamom babakonyha répás kuglóf 2 éves kor felett

A bejegyzés trackback címe:

https://borokaestarkony.blog.hu/api/trackback/id/tr305412061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása