Most hogy végre a gyerek is alszik, nekiláthattam az elmaradt szöszmoly pótlásának. Íme az eredmény:

citromfüves mascarponetorta.JPG

Hozzávalók:

40 dkg édes vajas keksz

15 dkg olvasztott vaj

25 dkg mascarpone

2 dl habtejszín

3 púpozott evőkanál mandulalisztcitromfüves torta1.JPG

1 ek gyümölcscukor

1/2 citrom reszelt héja

5 szelet cukorszirupban eltett gyömbér

2 ág citromfű

1 banán

A keksznek egkekszmorzsa.JPGy nyújtófával estem neki. Mindenkinek ajánlom, mert kiválóan orvosolja a felgyülemlett stresszt. Ezután a mandulaliszttel és az olvasztott vajjal összeforgattam, majd sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába gyömöszöltem, és egy jó órára a hűtőbe száműztem.

Ezalatt felvertem a tejszínt, a gyümölcscukorral, és hozzákevertem a mascarponét. A gyömbérszeleteket apróra vágtam, akár csak a citromfű megmosott leveleit, és a krémbe forgattam. Hozzáöntöttem egy evőkanál cukorszirupot, és a villával összetört banánt.

Az egész krémet a mandulás kekszes alapra kanalaztam, elsimítottam, és már mehetett is vissza a hűtőbe.

citromkrém.JPG

Ha az ember este későn készíti, reggelre tökéletesen fogyasztható.

De ez nálunk sajna nem kivitelezhető. Jó, ha a torta fele megéri a reggelt a hűtőben. :)

Címkék: olcsó kert gyors sütemény fűszernövény fűszer egyszerű citromfű szöszmoly

A bejegyzés trackback címe:

https://borokaestarkony.blog.hu/api/trackback/id/tr715366338

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.18. 14:38:59

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása